| | søndag 29. august 2010
|

Yes yes, vært litt liv igjen da vettu.

Har vært en tur på Ring Knutstorp som mekaniker, reiste bort på Onsdag, var vel framme i ett tia på natta.
Torsdag så var det trening. Noe som gikk "greit" sett bort fra _mye_ lyd problemer.

Svenskene har 95db ved forbipassering, noe som er helt greit hadde målingene vært gjort på riktig måte.
I regelene så står det at det skal måles 10 meter fra banekant. Noe disse folkene virkelig ikke hadde fått med seg.
Dette endte da med 6 svartflagg og null kjøring. Da de presterte og måle 107db på 3 meters avstand.
Vi skulle egentlig ikke hatt noe problem med lyd i det hele tatt da anlegget var nylig pakket om og det ble kjørt med en ganske grov db killer. Men sånn endte det hvertfall.

Til fredagen så bestemte vi oss da for og operere litt på reserve anlegge vårt som da ville gjøre at vi fikk lurt systemet ved og sende lyd og eksos ut på venstre side av sykkelen istedet for høyere, noe som også er den siden av banen de måler på.
Vi prøvde da dette og det virket som det fungerte. Ikke noe klager eller noen ting.
Kommer inn og får vite at sykkelen har gått som en dass. Greit kanskje det anlegget ikke passet så bra til sykkelen nå som det har blitt utført motorbygg. Siden anlegget var lagd for standar motor.

Plukker av anlegget og finner ut at all vattingen inne i anlegget har smeltet og blitt forsteinet..hurra!..
Smetter på det anlegget vi hadde til og begynne med og kjører kval. Ca 6-7 runder inn i kvalet kommer Jarle da opp i depot igjen og jeg får beskjed om at sykkelen fortsatt går som en dass på høyere turtall, og vi bestemmer oss for og bytte bensin pumpe. Da dette muligens er problemet pga noen problemer med tankskum som har gått i oppløsning tidligere i sesongen.

Bytter bensinpumpe i en helsikkes fart. Brukte vel kanskje 10min maks fra og plukke ned sykkelen og sette den sammen igjen med ny pumpe.
Heldigvis for oss så blir kvalet rødflagget mot slutten som gjør at vi kan prøve litt og sjekke at det meste ble satt sammen riktig igjen.
Får 3 runder når kvalet blir startet igjen. Men får igjen vite at sykkelen fortsatt går som den ikke får bensin.

Så da er det bare og gå videre på neste feilkilde og begynner og plukke av innsugsrekka med injektorer og hele greia. Og bytter da ut denne med de som står på reservesykkelen.
Siden det ikke er noe mere kjøring før løpet på morgen dagen etter så blir vi enige om at vi må få testa dette på en eller annen måte. Og smeller ut på noen bakgater og prøver litt.

Suksess, sykkelen går skikkelig igjen!

På løpene så får vi to fjerdeplasser noe vi var ganske fornøyde med da de førerne som kom på 1 og 2 plass er ekstremt gode førere.




Må skryte litt av ei vi ble kjent med der borte også. Thomas Leela hadde med seg ei veninne fra Hønefoss.
Og kan vel aldri si jeg har møtt en person som blir så gira så fort en ser en Ferrari eller en Maserati. Noe det forresten var en 100stk av denne helga da det gikk sammen med Italian weeken ellernoe i den duren der.
Mye dyre biler hvertfall, blant annet en Ferrari 599XX med F1 motor. Skal si den bråka. Bare synd han som hadde den ikke kunne kjøre.



Ingen kommentarer:

 

Lesere